Sin categorizar

L’educació emocional, un treball també dels parells

psicologia infantil sabadell

L’educació emocional és un concepte relativament nou que intenta promoure el desenvolupament en els nens de les competències emocionals bàsiques, per tal de potenciar el benestar personal i social.

Què volem aconseguir?

Els objectius de l’educació emocional són : adquirir un millor coneixement de les pròpies emocions, identificar les emocions dels altres, anomenar les emocions correctament, desenvolupar habilitats per ser capaces de regular les pròpies emocions, licitar el llindar de la tolerància a la frustració , prevenir els efectes nocius de les emocions negatives , desenvolupar habilitats per generar emocions positives, desenvolupar habilitats de motivar-se un mateix i adoptar una actitud positiva durant la vida Bisquerra, García i Àngel, JC (2017).

Aquestes competències emocionals, encara que el seu desenvolupament s’inicia en els primers anys de vida, es desenvolupen durant tota la infància i tota la vida , per tant, no és una meta a la qual arribar i assolir, sinó un objectiu a treballar durant tota la vida, encara que el més saludable hauria de ser començar a desenvolupar-los al llarg de la infància.

psicologia infantil sabadell

Tot i que l’objectiu de l’educació emocional seria poder implantar-se a les escoles (com ja està passant a molts països) i treballar-la com una assignatura més (l’escola no ha de culturitzar només sinó també educar persones) , el treball de l’educació emocional també s’ha de realitzar a l’àmbit de la família, aspecte que hauria de ser promogut pels propis parells. Per què?, per evitar conflictes emocionals als nens i així prevenir aspectes com: baixa tolerància a la frustració, confondre sentiments, dificultat d’identificació i expressió emocional, dificultat en les relacions socials i familiars, problemes d’autocontrol, problemes d’autoestima, problemes de comportament, etc. Bisquerra, Garcia, i Àngel, JC (2017).

psicologia infantil sabadell

Com podem ajudar-hi?

Però com poden els parells ajudar a fer que els nens i nenes desenvolupin les seves competències emocionals? Treballant amb les emocions. Quan els nens i nenes arribin a casa podem preguntar-los com els ha anat el dia, i sobre els successos que expliquin demanar com s’han sentit en aquestes situacions, demanar que dibuixin el que ha passat i com els ha fet sentir i com és reflecteix això en el dibuix. Preguntar-los sobre les emocions dels seus altres companys i persones amb les quals es relacionin, i com saben que s’han sentit així, fer un calendari setmanal i fer emoticones amb cares que expressin emocions així els infants podran expressar-se com s’ han sentit cada dia, proposar-los alternatives de comportament, etc. La creativitat és la nostra única limitació si sabem el que volem aconseguir.

Treballar amb els nostres fills i filles de manera continuada amb les emocions farà que faciliti l’adquisició d’aquestes competències , les quals els ajudarà a adquirir habilitats que no només els ajudarà en el moment vital en què es troben, també els prepararà emocionalment per a l’adolescència i posteriorment per a la vida adulta.

Si estàs interessat en aquest tema i busques un psicòleg a Sabadell, contacta amb nosaltres i t’informarem sense cap compromís.

Bisquerra, R., Garcia, E., i Àngel, JC (2017). Educació emocional i benestar. Barcelona: UOC.

José R. Martín Col. Núm. 24026

Centre de Psicologia InSight

Post relacionats:

Contacta amb els nostres psicòlegs:

Adreça:
Carrer de Blasco de Garay, 84, 08202 Sabadell, Barcelona

Correu electrònic:
[email protected]

Telèfon (WhatsApp): 620 03 90 45